Sunday 18 January 2009

Allah knows

Assalammu'alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu
Bismillah ar-Rahman ar-Rahim

A smile is sadaqah

"(Luqman berkata), Wahai anakku! Sungguh, jika ada (sesuatu perbuatan) seberat biji sawi, dan berada dalam batu atau langit atau di bumi, niscaya Allah akan memberinya (balasan). Sesungguhnya Allah itu Maha Halus."
[Luqman 31:16]

"Maka barang siapa mengerjakan kebaikan seberat zarah, niscaya dia akan melihat (balasan)nya; Dan barang siapa mengerjakan kejahatan seberat zarah, niscaya dia akan melihat (balasan)nya"
[al-Zilzal 99:7-8]
wallahua'lam
segala puji hanya bagi Allah, Tuhan sekalian alam

2 comments:

Tie said...

Salam... makcik ni amat tertarik dengan komen2 adik dalam blog adibahahmed tu... tapi rasanya dia bukan sorang muslim memandangkan semua entry tulisannya hanyalah kutukan semata2...

Syabas dek! Tapi... pada pendapat makcik, kalau kita semua berpakat tidak melayan blog tersebut (biar tiada sapa yang komen) tentu lama kelamaan blog itu akan tutup kedai!.. Blog tu ditulis hanyalah utk menimbulkan kemarahan saja...

Maaflah dek...makcik ni merapu pulak di sini.. Saja nak berkenalan.. Rasa bertuah pulak dapat jumpa adik di sini...

Akhir sekali, moga2 kita terus mendapat hidayah dan perlindungan dariNya, insyaallah....

TRAVELLER said...

wslm wbt. Insya Allah makcik. Alhamdulillah sy setuju juga cuma mungkin wallahua'lam, sy asalnya tidak mahu ada pembaca salah faham saja dengan post dan persoalan yang diberikan. Islam lebih dari sekadar apa yg kita lihat; kita dapat rasa islam tu dalam vein kita & hanya Allah saja yg tahu perasaan itu. Sukar nk diucapkan. masha Allah.

Insya Allah, sy pun dah buat decision untuk berserah pada Allah & dah bg suggestion klu ada sesiapa yang ada sebarang persoalan, minta mereka jumpa ulama'/ustaz atau orang yg mmg layak untuk explain ttg al-Quran/hadith.

Moga Allah terima segala apa yg kita lakukan sebagai amal ibadah & mg dapat menjadi qudwah (contoh) & menyampaikan islam semampu kita. insya Allah.

Terima kasih kerana memberi nasihat mcm ni. Penting utk sy baiki & reflect balik serta baiki mana yg perlu. Jazakillahu khayran kathira (mg Allah memberi ganjaran kebaikan yg banyak kepadamu) makcik. Kita sama-sama doakan each other. insya Allah.

Life is for Rent

Life is for Rent
"Ya Tuhan kami. Berikanlah kami Rahmat dari sisi-Mu dan sempurnakanlah petunjuk yang lurus bagi kami dalam urusan kami" [al-Kahf:10]