Sunday 29 November 2009

Tiada Kata Terucap

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim
Assalammualaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu

Segala puji dipanjatkan kepada Allah al-Haq, yang Maha Agung, Maha Adil dalam memberikan nikmat-Nya, yang Maha Melihat segala yang berlaku dari sekecil-kecil atom sehinggalah sebesar-besar sistem cakerawala, yang Maha Menetapkan segala yang berlaku sejak azali lagi, yang Maha Mengetahui segala rahsia yang tersembunyi, yang Maha Halus lagi Maha Teliti dalam setiap penghisaban-Nya. Subhanallah walhamdulillah.

Subhanallahi wabihamdih. Telah berlalu 10 hari yang penuh keberkatan dan juga hari yang menandakan kemenangan bagi mereka yang berkorban. Masha Allah, tabarakallah. Wahai diriku yang haqer dan faqer di hadapan Allah, sedarlah bahawa masa itu adalah antara makhluk yang amat bersungguh melaksanakan amanahnya. Wahai diriku, apakah amalmu jika ajalmu tiba?

Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?
[Surah ar-Rahman]



Subhanallahi wa
bihamdih


Ketahuilah, we are a nobody, and a nobody we will be in this world (preferably). Moga kita menjadi somebody di tempat yang paling haq - di kalangan para penghuni langit yang mendoakan dan menjadi saksi bagi segala amalan kita. Itu sudah lebih dari c
ukup.

Dengan segala nikmat yang telah Allah kurniakan pada kita, tidak layak sekiranya kita masih lalai dan alpa dalam dunya. Alangkah beautiful this deen sehinggakan kita menjadi seorang yang senantiasa bersangka baik pada setiap perkara, makhluk dan keadaan - because everything have been preordained by Allah [al-Hadid:21-24]. Moga Allah menerima segala amal kita dan mengampuni segala dosa dan kesilapan kita. Moga Allah menyuluh dan menunjukkan jalan kebenaran & memberikan kita peluang dan kekuatan untuk mengikuti al-Haq dan meninggalkan al-bathil.

Di jalan yang panjang ini, we complete each other

Mohon maaf atas segala kekurangan, kesalahan, kesilapan, terlebih/terkurang dalam segala urusan, penulisan dan segalanya. Moga Allah menerima taubat kita, mengampunkan dosa kita, memberi petunjuk & cahaya pada kita, serta mendidik saya/kita dan moga kalian memaafkan saya juga.

Never forget our brothers and sisters in iman & aqidah in Palestine, Chechnya, Kazakhstan, Uzbekistan, Afghanistan, Iraq and everywhere. Make du'a for our brothers and sisters in iman, the mujahideen that we love dearly in our hearts, the true ulama's, the daie's, and the people who are honest to Allah. Ighfirlana ya Allah.

Lets change our world, together

Thank you Allah. Subhanallah walhamdulillah.
Allahumma ya muqqalibal qulub, thabbits qulubana 'ala deenik.

Wallahua'lam
Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan sekalian alam

No comments:

Life is for Rent

Life is for Rent
"Ya Tuhan kami. Berikanlah kami Rahmat dari sisi-Mu dan sempurnakanlah petunjuk yang lurus bagi kami dalam urusan kami" [al-Kahf:10]