Wednesday 24 September 2008

Questions

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim

Tiada yang lebih nikmat dari merendahkan diri bersujud hanya pada-Mu ya Rabbal 'alamin

Kenapa saya jahil
kenapa saya lemah
kenapa tidak saya sedar yg saya kerdil
kenapa saya tidak istiqamah dalam beribadah
kenapa saya berbuat dosa
kenapa saya lalai
kenapa saya cinta dunia
kenapa saya belagak pandai
kenapa saya fasiq
kenapa saya riak
kenapa saya tidak zuhud
kenapa saya tidak bersyukur
kenapa saya tidak alim
kenapa saya tidak thiqah
kenapa saya jahat
kenapa saya mengeluh
kenapa saya berkata begini?
kerana saya yang salah

setiap dosa yang saya lakukan
setiap kesalahan yg saya buat
setiap kesilapan dalam tindakan
setiap kealpaan yang saya rasakan

semuanya salah saya

bermula dari saya
bermula dari hati
terarah ke lidah
ditunjuk dengan anggota
tiada iman yg kukuh
sebagai benteng menjaga diri

Setiap udara yang saya hirup adalah nikmat dari-Nya
Setiap anggota yang saya gunakan adalah milik-Nya
Rahmat-Nya
Kasih-Nya

tapi saya lalai

saya butakan hati kerana nafsu
saya butakan mata kerana nafsu
saya pekakkan telinga kerana nafsu

adakah saya salah?
kenapa saya salah?

kerana saya memang salah

kerana Allah telah menyediakan kitab
kalam petunjuk abadi
kerana Allah telah mengurniakan Rasul
pembawa wahyu dan peyampai sunnah suci

saya yg lalai
saya yang jahil

saya berdosa

ighfirly ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim

Ampuni hamba-Mu ini ya Allah
Tetapkan Iman ku
Tetapkan hatiku pada-Mu
Letakkan dunia di tanganku, bukan di hatiku

Qalbuku hanya milik-Mu

Aku mohon pada-Mu ya Allah
Aku merayu pada-Mu ya Rabb
Aku merintih pada-Mu ya Ilahi
Please, don't leave me
Please, don't let me stray
Please, let me hold on to You

I LOVE you ya Rabb
I LOVE you so much

Allahumma nawwir Qulubana biNuuri Hidayatik
irhamna ya Allah
bi iznillah
insya Allah

Wallahua'lam
Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan sekalian alam

No comments:

Life is for Rent

Life is for Rent
"Ya Tuhan kami. Berikanlah kami Rahmat dari sisi-Mu dan sempurnakanlah petunjuk yang lurus bagi kami dalam urusan kami" [al-Kahf:10]