Monday 28 September 2009

Untuk-Nya

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim
Assalammualaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu

Allahu ghayatuna
Ar-rasul qudwatuna

Al-Quran dusturuna
Al-jihad sabiluna
Al-mautu fi sabilillah, asma amanina

Indeed our words will remain lifeless, barren, devoid of any passion, until we die as a result of these words, whereupon our words will suddenly spring to life and live amongst the hearts that are dead, bringing them to life as well.
[Ustaz Syed Qutb]

(Setelah jelas kesesatan syirik itu) maka hadapkanlah dirimu (engkau dan pengikut-pengikutmu, wahai Muhammad) ke arah agama yang jauh dari kesesatan; (turutlah terus) agama Allah, iaitu agama yang Allah menciptakan manusia (dengan keadaan bersedia dari semulajadinya) untuk menerimanya; tidaklah patut ada sebarang perubahan pada ciptaan Allah itu; itulah agama yang betul lurus, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui; Hendaklah kamu (wahai Muhammad dan pengikut-pengikutmu) sentiasa rujuk kembali kepada Allah (dengan mengerjakan amal-amal bakti) serta bertakwalah kamu kepadaNya; dan kerjakanlah sembahyang dengan betul sempurna dan janganlah kamu menjadi dari mana-mana golongan orang musyrik.
[Ar-Rum:30-31]

Audzubillahi min al-fitan
Astaghfirullah hal azheem
Wallahua'lam
Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan sekalian alam

2 comments:

pecinta_Islam said...

mudah2an kita x tergolong dlm golngan yg musyrik..insyarallah

TRAVELLER said...

Ya akh
Moga kita menjadi para muttaqeen

Rabbi tammim bil khayr

Life is for Rent

Life is for Rent
"Ya Tuhan kami. Berikanlah kami Rahmat dari sisi-Mu dan sempurnakanlah petunjuk yang lurus bagi kami dalam urusan kami" [al-Kahf:10]