Friday 23 October 2009

Menjadi Diriku

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim
Assalammualaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu

Allahumma ya muqqalibal qulub, thabbits qulubana 'ala deenik
Allahumma ya mussarifal qulub, sarrif qulubana 'ala to'atik


[al-Yusuf:108]


Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah Aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu dari azab seksa yang tidak terperi sakitnya?; Iaitu, kamu beriman kepada Allah dan rasulNya, serta kamu berjuang membela dan menegakkan agama Allah dengan harta benda dan diri kamu; yang demikian itulah yang lebih baik bagi kamu, jika kamu hendak mengetahui (hakikat yang sebenarnya); (Dengan itu) Allah akan mengampunkan dosa-dosa kamu dan memasukkan kamu ke dalam taman-taman yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, serta ditempatkan kamu di tempat-tempat tinggal yang baik dalam Syurga "Adn". Itulah kemenangan yang besar; Dan ada lagi limpah kurnia yang kamu sukai, iaitu pertolongan dari Allah dan kemenangan yang cepat (masa berlakunya) dan sampaikanlah berita yang menggembirakan itu kepada orang-orang yang beriman.
[as-Saff:10-13]
It's either now or never
I choose now
Please give me the best ya 'Aleem

Allahu ghayatuna; ar-Rasul qudwatuna; al-Quran dusturuna; al-Jihad sabiluna; al-Mawtu fi sabilillah - asma amanina (Allah adalah tujuan kami; Rasullah teladan kami; al-Quran pedoman hidup kami; Jihad jalan juang kami, mati di jalan Allah - cita-cita kami tertinggi)

[al-Imran:08]
[al-Baqarah:201]

Allah ya Muhaimin, ya Hafiz, ya Rahman, ya Raheem, ya Ghaffur
Please ya Mujib - Show us the way to your maghfirah & jannatul firdausi

Wallahua'lam
Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan sekalian alam

No comments:

Life is for Rent

Life is for Rent
"Ya Tuhan kami. Berikanlah kami Rahmat dari sisi-Mu dan sempurnakanlah petunjuk yang lurus bagi kami dalam urusan kami" [al-Kahf:10]